Blodgivare

Nu var det några dar sen jag skrev nåt men det är ju inte hela världen direkt : P
Men imorrn ska jag göra en sak, en bra sak. Jag ska lämna blod.
I början av det här året fick jag en idé att jag skulle bli blodgivare, och dagen efter satt jag i blodbussen och fick göra ett test. Sen i april fick jag mitt blodgivarkort som godkände mej : ) 
Jag har lämnat 2 ggr tidigare i år och det har varit rätt kul, eftersom jag hjälper folk som har akutbehov av blod och att jag är en ung blodgivare.

image5

Så om du får syn på en blodbuss i närheten av där du bor så tveka inte att besöka och kolla om du kan bli blodgivare, men har du rädsla för nålar och sprutor kanske du ska avstå.
För det är inte farligt alls och dom som arbetar med det är rätt sjysta : )

/ Millan

PS. Kika gärna in på http://www.geblod.nu/ DS.


Kommentarer
Postat av: sabine

Om man ändå kunde ge blod. :( har för låga blodvärden så jag får inte :( Buhuhuuuuu!!

Gott Nytt År på dej gumman! puss puss

2007-12-29 @ 17:34:21
URL: http://sabinekaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0