bravery

Ännu en "långhelg" har är över och jag har haft det jättetrevligt. Valborg firade jag och familjen i närheten där jag bor och dagen efter stannade jag gott och väl hemma :) 
Och på lördagen träffade jag Kattis och Fredrik, det var riktigt bra väder och vi gick runt i Ntj och snackade tills vi stannade till i parken med varsin glass. En toppenhelg med härliga vänner! 
Igår kväll såg jag på en fransk dokumentär om människor som flyr från Nordkorea, en flykt som kan sluta väldigt illa. Landet har ett hemskt styre och folket är instängda på alla sätt och vis. Det var ett franskt tv-team som följt människor som fått hjälp av människor att ta sig över gränsen och så småningom få ett nytt liv i Sydkorea, men även under tiden på flykten genom bland annat Kina kan dem råka illa ut.  
Det var en väldigt intressant dokumentär om ett land man inte ofta får insyn på, framför allt människor som vågat sig därifrån.

Jag ska se en film som jag spelade in i helgen innan jag somnar och sen sova, go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0